wtorek, 16 czerwca 2015

Revision. Przepis na lekcję powtórzeniową

Koniec roku to czas powtórek i podsumowań. Przygotowałam więc dla Was przepis na taką lekcję. Można ją wykorzystać nie tylko pod koniec roku szkolnego, ale gdy chcemy powtórzyć daną partię materiału - czy to kończąc moduł, czy utrwalając wiedzę np. na zajęciach dodatkowych. Mam nadzieję, że mój pomysł przypadnie Wam do gustu :)

Składniki:


* puszka/pojemik - najlepiej w symbole brytyjskie (może być wykonana własnoręcznie -> oklejona wydrukowanymi ilustracjami), swoją puszkę kupiłam za 8 zł w jednym ze sklepów ze szwarc, mydłem i powidłem, o taką:


* motywatory - naklejki, pieczątki, czy cokolwiek co uczniowie mogą zbierać jako "punkty" - jednorazowe bądź wielokrotnego użytku. U mnie były to miniaturowe naklejki z kotkami, jak widzicie poniżej:



* pocięte kawałeczki papieru, na których będą słówka/zwroty/zdania/czasowniki w zależności od tego co chcemy powtarzać (można je przygotować samemu, ale przygotowanie ich przez uczniów zajmuje dosłownie chwilę, a dodatkowo ćwiczą pisownię)

* zegarek/dowolny czasomierz

Wykonanie:

* dzielimy uczniów na grupy

* przygotowujmy składniki, jeśli nie mamy gotowych karteczek ze słówkami, rozdzielamy je pomiędzy uczniów (np. grupa 1: części ciała i sporty, grupa 2: dom itd.), którzy je przygotowują (mogą pisać część po angielsku, część po polsku - zdania rozdzielamy w zależności od ich wiedzy i umiejętności, dobrze, aby każdy dostał jakieś zadanie)

* karteczki lądują w puszce

* ustalamy zasady gry (dobrze jest ograniczyć czas na odpowiedź np. 15 sekund)

* uczniowie losują po kolei karteczki z puszki - za udzielenie poprawnej odpowiedzi otrzymują naklejkę (motywator = punkt w grze).

* wygrywa drużyna, która odpowie poprawnie na najwięcej pytań (a tym samym zbierze najwięcej naklejek), zdobyte naklejki już same w sobie są nagrodą



Co myślicie o takim pomyśle na lekcję? Robiliście coś podobnego? A może macie pomysł jak można by tę grę jeszcze urozmaicić? 









3 komentarze:

  1. Mam chyba problem z czytaniem ze zrozumieniem wieczorową porą!!;) Z tymi słówkami które losują dzieciaki np muszą ułożyć zdanie, w przypadku powtórzenia gramatyki, albo np przetłumaczyć w przypadku powtórki ze słownictwa??
    Ogólnie fajny pomysł!:) Uważam, że chociaż jedna taka zabawa w trakcie lekcji w tygodniu rozbudza w uczniach chęć do nauki, do zabłyśnięcia, pobudza wyobraźnię i jest świetną odskocznią od innych nudnych lekcji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co uczniowie mają zrobić ze słówkami zależy jedynie od nas - to nauczyciel wie co najlepiej w danym momencie powtórzyć - można ćwiczyć odmianę, układanie zdań, tłumaczenie, tworzenie pytań/przeczeń, zamieniać na czas przeszły, można losować czasowniki i podawać ich formę przeszłą. W zasadzie wszystko można :-)

      Usuń
  2. Proponuję tylko jakieś cukierki w ramach nagrody, wydaje mi się, że to wzmaga motywację :)

    shariankoweleben.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...